Дешевий автомобіль для українця - Корисні поради - Корисні поради - Каталог статтей - Вітання Привітання Побажання Поздоровлення Тости
Привітання Побажання Поздоровлення Тости
 Каталог статтей
Головна » Статті » Корисні поради » Корисні поради

Дешевий автомобіль для українця
Дешевий автомобіль для українця

"Автомобіль – не розкіш, а засіб пересування", – сказали свого часу радянські класики-сатирики Ільф та Петров. Пройшло вже добрих 80 років з часу публікації безсмертного "Золотого теляти", але ситуація для більшості наших співгромадян так досі і не відповідає заявленій максимі.

Тобто, омріяна "тачка" так і залишається недоступним розкошом. У крайньому випадку, за помірні гроші вдається купити напівіржавий та напіврозвалений виріб радянського автопрому, на котрому не стільки їздиш – скільки під ним "лежиш". Або зіграти в "російську рулетку", купив зовнішньо пристойну потриману років 20 "іномарку", ризикуючи, у випадку навіть невеликої поломки, "влетіти" на запчастинах у суму, що дорівнює вартості самої машини.

Раніше одвічні "ножиці" між бажаннями та можливостями можна було більш-менш вирішити за допомогою кредиту. Нажаль, від початку світової іпотечної кризи, слідом за підняттям Нацбанком України своєї облікової ставки до 12%, виросли проценти і на автокредити. Звісно, не до 12 – а добре, якщо лише до 25% річних у гривні. Та й то, далеко не всі банки їх надають – коштів не вистачає. А ті, хто зміг зайняти грошенят на світових фінансових ринках під доволі "побожні" проценти, як, скажімо, "Приватбанк" - також не спішать виступити в ролі "добрих самаритян", які рятують "безкінних" громадян від їх проблем.

І все-таки, чи є хоча б якась можливість зараз купити "автомобіль-мрію" - а не джерело головного болю й одвічної заздрості до власників нормальних "конячок"? Якщо судити по рекламі – то, звичайно, так. Тільки й чуєш на кожному кроці: "Форд" знижує ціни на свою продукцію до 20 тисяч гривень!"; "Покупцю "Hyundai Tucson" скидка в 5 тисяч гривень!" - і так далі в тому ж дусі. Нажаль, якщо поцікавитись вартістю самих цих "скидкових" моделей – вона навіть після уцінення буде далеко "зашкалювати" за 120 а то й 150 тисяч гривень. Тобто, суму, яка для середньостатистичного автолюбителя є малодоступною. Особливо, із врахуванням різкого зростання вартості автокредитів. А ті, для кого 25-30 тисяч доларів "не гроші", здається, мало переймаються скидками, які можна порівняти з однократними відвідинами дорогого ресторану або орендою VIP-номера в престижному готелі – у них зовсім інша "шкала цінностей".

Тому краще поговоримо про так звані "бюджетні авто", хоча б до 60 тисяч гривень – і про те, на скільки їх покупка в нинішніх реаліях дійсно "підйомна" для бюджету "середнього українця". Тим більше, що крім звичайних умов кредитування існують ще й спеціальні кредитні програми зі зниженими процентами – за домовленостями між дилерами і банками.

"Запорожець" новий – проблеми старі

Відкриває "лінійку" самих недорогих авто перший (і єдиний) насправді український автомобіль "Славута" - 30000 гривень за базову комплектацію. По відгукам власників, здатен без особливих поламок (якщо пощастить) пройти тисяч сто кілометрів – але надто вже тіснуватий всередині. Для молодої сім’ї якраз – та вже навіть підліткам на задньому сидінні буде просто давити коліна спинками сидінь передніх. А якщо позаду сядуть дорослі, та ще й нормальної комплекції – їзда для них на далекі відстані буде наочно нагадувати середньовічну питку "іспанським чоботом".

Як і багато інших моделей, купувати "Славуту" краще одразу. Спеціальних пільгових кредитних програм для неї, нажаль, не вигадали. Так що, коли припече взяти стандартний кредит, скажімо в "Приватбанку" (під 25% річних в гривні!), навіть з урахуванням першого внеску в 40%, за 5 лет, разом з обов’язковим страхуванням, доведеться переплатити близько 20 тисяч гривень. Тобто, "обновка" у фіналі обійдеться точнісінько в ціну доволі пристойного "Ланоса" з опелівським двигуном – зараз він "тягне" на 51 тисячу.

"Українське" – пишемо; "корейське" – в умі

Раз вже ми заговорили про продукцію "ЗАЗ" – розглянемо одразу й описаний вище "Ланос". Крім моделі за 51 тисячу гривень, існує і дешевший варіант, який зараз коштує 46 тисяч. Щоправда, в цьому виробі від українсько-корейського автопрому закордонним є лише ходова частина, кузов і коробка передач. А от двигун, нажаль, мелітопольський – як і на тій же "Славуті". За багатьма відгуками, цей двигун вкрай погано реагує на "розсвердлювання" циліндрів під час капітального ремонту після стандартних 100 тисяч кілометрів пробігу. А, отже – практично "одноразовий" - хоча до пори, до часу, достатньо надійний. Майже такий самий був у "Сенса", котрого наприкінці минулого року знято з виробництва. Недарма, ще на зорі появи дешевших "Деу-Сенс" на українському авторинку, більшість "просунутих" покупців одразу після покупки просто "викидали" з них рідний мотор, натомість ставили двигун з розібраного старого (або битого) "Опеля" з його "моторесурсом" в мільйон кілометрів.

До кінця липня, на "Ланоси" діяла кредитна акція – з 10-процентним першим внеском і щомісячним платежем від 755 гривень – на 7 років. Але навіть така "пільга" означає переплату за кредитом в 20 тисяч гривень. А з урахуванням обов’язкового страхування (мінімум 5% від вартості кожен рік) українсько-корейська кредитна іномарка потягне на не надто "нафарширований" "Опель" чи "Фольксваген" - куплений за готівку одразу. Наразі, при кредитній ставці від 25% в гривнях купувати "Ланоси" в кредит може дозволити собі тільки дуже багата людина.

Приблизно в тій же "ланосівській" ціновій категорії знаходяться й інші "корейці" – правда, узбецького збирання - автомобілі "Нексія". Різниця між ними, грубо кажучи, в тому, що "Ланос" – це "Опель-Кадет" 90-х років, а "Нексія" – 80-х. До того ж, у останніх неоцинкований кузов. Проте, всього за 52 тисячі можна отримати машину з повністю імпортними комплектуючими і кондиціонером – український "Деу" в такій комплектації "потягне" на тисяч 6 гривень дорожче. Спецкредитів на них поки також не надають.

Новий наступ французів

На цьому фоні досить виграшними виглядають "Рено", які наступають на п’ятки "корейцям". Точніше, "Дачія-Логан" виробництва Румунії. Хоча румунського в цій машині стільки ж – скільки й чеського в "Шкоді", яка давно стала фактичним філіалом німецького "Фольксвагена". Так і "Логан" – "близький родич" "Рено-Кліо" з повністю французькими двигуном, коробкою передач і ходовою. Корпус там, правда, лише частково оцинкований, на відміну від повної оцинковки у "Ланоса". Проте у "Логана" – дуже просторий салон, який вкрай рідко зустрічається в "малолітражках" класу "В", і можна порівняти хіба що з ГАЗ-"Волгою"; "подушка безпеки", супутникова протиугонна система, захист картера, антикорозійна обробка на 6 років і багато інших "ласощів", які пропонуються в тому ж "Ланосі" лише за окрему (і досить немалу) плату.

Ще в квітні, до зниження митних ставок після вступу до ВТО, французи знизили ціни на свою продукцію. Зараз найпростіша "базова" модель "Дачії" йде від 11400 доларів – причому, ціна тісно "прив’язана" до "вічнозеленого". Тобто, якщо вдасться купити достатню кількість американської валюти по "збільшеному" курсу десь в 4,5 гривні/долар – іномарочка реально обійдеться тисячі в 53 українських грошей.

Ще один "пряник" для любителів "Логана" – доволі пільгове кредитування від "Індекс-банка", який не так давно купили ті ж французи – від 5,9% річних у доларах на один рік – до 11% на 7 років.

"Чи то машина, чи то не машина?"

Нижче зараз беруть тільки "китайці" – віддаючи свої "Chery-Amulet" і "Chery-Jaggi" практично в "розстрочку" – під символічні 0.01% річних в інвалюті. Від початку липня стартувала й інша паралельна акція – по зниженню цін на ці моделі на 4-5 тисяч гривень. Тепер найпростіший "Амулет" коштує трохи більше за 42 тисячі гривень. Судячи по такій тенденції, скоро представники "Піднебесної" стануть роздавати свої авто задарма.

Якщо серйозно, страхувати китайські "седани" навіть за символічної ставки на кредит потрібно зовсім не символічно – і виплачувати 42 з лишнім тисячі гривень нехай і на протязі 5 років також доведеться. Нажаль, є дуже великі сумніви, що покупки за цей час не принесуть проблем своїм власникам. "Фаршу" на манер кондиціонера, гідропідсилення керма, ABS в них хоч завались – а от якістю збирання (як і безпекою) автомобілі з КНР, нажаль, не славляться. Так що, доведеться обирати між "дешевою рибкою" і "дорогою юшкою", маючи надію на інтернаціональне "авось".

Втім, продавці не надто кращих за якістю за "китайців" машин від Авто-ВАЗ не "морочаться" для потенційних покупців навіть дешевими кредитами. Замість цього роблячи ставку на відносну дешевизну ремонту своїх "Лад", величезну кількість недефіцитних запчастин – і, в кінці-кінців, просто на ностальгічну "звичку" українських громадян колишнього Союзу до рідних "Жигулів". Найдешевша "сімка" нині вартує від 34 з половиною тисяч гривень, пристойніші та сучасніші "Калини" і "десятки" йдуть від 45 тисяч.

Є, правда, і "бюджетний компроміс" – "мікролітражки" "Деу-Матиз" і "здерта" с нього китайськими товаришами "Chery-QQ" - від 36,5 і 32,5 тисяч гривень відповідно. Та ці автомобільчики, незважаючи на наявність кондиціонера та багатьох інших опцій, створені все таки для крупних міст з їх добрими дорогами. Рух іншими дорогами може коштувати для їх маленьких коліщат і низького дорожнього проєму, як мінімум, дискомфортом – як максимум, пробиттям картера камінням, що лежить на дорозі. До того ж і в салоні все-таки тіснувато – хоча й не так, як в "Славуті".

Тем більше, про "популярність" китайської "ягідки" непрямо говорить красномовний факт: незважаючи на те, що на календарі вже пішло друге півріччя, дилери "АвтоЗАЗ" так і не змогли розпродати зібрані ще минулого року "Чері". В той час, як уцінені "Ланоси", "Сенси" і навіть "Лади" розлетілись, як "гарячі пиріжки", ще на початку весни. "Матиз", правда, кращої якості – він, як і "Нексія", збирається в Узбекистані – хоч і під "егідою" уже американського "Дженерал Моторз". Недарма індійський варіант "Матизика" виробляється під назвою "Шевроле-Спарк". Особливих кредитних пропозицій на мікролітражки зараз також немає.

Повільніше "їдеш" - дешевше купиш

Так що ж, все таки, можна порадити придбати в якості "бюджетного" автомобіля? Якщо він потрібен "до зарізу" – то дивіться вище, обирайте. Слідкуйте за сайтами виробників, новими акціями – прийнятна для Вас пропозиція може з’явитися будь-якого дня. Але якщо можливо трішечки зачекати – то краще так і вчинити. Ви будете не самотні – лише в травні обсяги автопродажу знизились на 18,5% у порівнянні з квітнем! Адже не є таємницею, що вартість автомобілів в Україні ну надто завищена, в порівнянні, скажімо, з Європою, не кажучи вже про США. Навіть згадану нами ВАЗ-івську "сімку" в дорогій Москві можливо купити на 500-1000 доларів дешевше, ніж у нас, незважаючи на наявність моделей і української збірки. Зупинити конвеєр автомагнати не можуть – собі дорожче вийде. "Засолювати" машини на складах в очікуванні кращої кон’юнктури – також, вже з нового року вартість автомобілів 2007 року автоматично впаде на 7-10%.

Так що, в умовах дорогих і малодоступних автокредитів, критичного падіння попиту, у виробників і дилерів, котрі роздмухали ціни на автомобілі, тільки один шлях – обмежити свої апетити, знизивши відпуску вартість продукції. Є, правда, альтернатива – налякати через пресу потенційних покупців "катастрофічним здороженням металу". Саме це зараз відбувається в численних інтерв’ю топ-менеджерів великих дилерських фірм.

Тільки замовчують ці достойні професіонали ма-аленьку таку дрібницю: хоча відпускні ціни на "залізо" для машин і направду виростуть майже вдвічі - але сама "доля" цього металу від вартості автомобіля не складає більше за 10%. Решта – електроніка, фарбування, оцинковка, праця робочих та інженерів, нарешті. Тому, здороження "металопрокату" вдвічі збільшує ціну готових авто максимум на 10%. Але ж ця ціна на українському ринку і так завищена до не можу – є величезні резерви для зниження! І, якщо попит не збільшиться – так і станеться.

А ось коли це станеться - бажано мати на руках достатню кількість наперед нагромаджених "грошових знаків", щоб не йти в "кабалу" до банків. А поки – дивитись, порівнювати, оцінювати – щоб у "час Х" не пропустити свій "зоряний шанс" і стати власником власного сяючого "засобу пересування", що перестав бути недоступним розкошом.

Юрій Юрко, переклад інфоцентру autofans

Категорія: Корисні поради | Додав: pryvitannya (20.01.2008)
Переглядів: 453 | Рейтинг: 0.0/0
Четвер, 08.12.2016, 14:59
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Категорії розділу
Корисні поради [29]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2016
    Створити безкоштовний сайт на uCoz